Go to Top

La Mancomunitat del Carraixet posiciona a l’horta com a quilòmetre 0 de València

  • L’objectiu és promoure un turisme de proximitat, sostenible i de valor afegit amb l’horta com a protagonista
  • Entre les iniciatives es troben una intervenció artística o una acció d’etiquetatge de productes locals, entre altres

 

La Mancomunitat del Carraixet (integrada per Alfara del Patriarca, Foios, Bonrepòs i Mirambell, Vinalesa, Almàssera, Meliana i Albalat dels Sorells) vol visibilitzar la riquesa del seu territori per a promoure un turisme de proximitat, sostenible i de valor afegit que tinga a l’horta com a protagonista, convertint-la d’aquesta manera en el quilòmetre 0 de València, és a dir, en un epicentre simbòlic de la ciutat que comprén agricultura, gastronomia i comerç.

Per a això, s’han iniciat una sèrie d’accions a través de Turisme Carraixet. La primera d’ elles, una intervenció a càrrec de l’artista i investigadora Seila Fernández Arconada (Santander, 1986), que ha estat seleccionada després d’una convocatòria internacional per a realitzar l’obra que representarà aquest km. 0. En concret, sota el títol “Arraigo al agua” crearà quatre peces escultòriques fetes amb materials naturals (arrels i branques recollides en la costa de Mar Mediterrani) i pintades amb tints d’hortalisses i cítrics locals, que podran visitar-se al llarg de la tardor.

En paral·lel, es vol donar a conéixer la riquesa de l’horta mitjançant una acció d’etiquetatge que informe al públic no sols dels productes de temporada, sinó també de la possibilitat de conéixer de primera mà aquest espai natural. En total, gràcies a un acord de distribució amb La Unió de Llauradors i Frutas Chulvi, s’han previst 10.000 etiquetes per a hortalisses i cítrics locals, la qual cosa tindrà un impacte en 300 fruiteries de tota la Comunitat Valenciana amb vista a conscienciar sobre producció sostenible i consum de proximitat.

Així mateix, Turisme Carraixet vol implicar al petit comerç dels pobles de la mancomunitat, de manera que pròximament es repartiran 3.500 bosses de roba entre 60 establiments diferents (ultramarins, fruiteries, carnisseries, forns, etcètera). Així, les persones visitants que aposten per l’economia local seran complimentades amb un obsequi que, a més, contribuirà a la difusió de la iniciativa mitjançant el missatge “El quilòmetre 0 de València el portem dins”.

En definitiva, la proposta de Turisme Carraixet persegueix revitalitzar a les localitats d’aquesta mancomunitat, posicionant-la com un enclavament diferenciador a partir del seu element més característic: l’horta, que forma part de la identitat valenciana. Al mateix temps, es complementa l’oferta turística de València i es vertebra el territori de la província amb accions vinculades a un estil de vida més sostenible i saludable.

X